Wednesday, May 7, 2008

LAPORAN AKSI LANSUNG:MAKANAN PERCUMA
Laporan aksi langsung:makanan percuma
(1 May 2008 Khamis)
MENU:Nasi goreng vegie&air sirap
30 May 08 Rabu-6.00Pm:Krew kolektif keningau telah berkumpul dilokasi yg telah ditetapkan oleh kami(lokus jamming studio),dan petang itu kami telah membahagi-bahagikan tugas utk membeli bahan yg telah dicadangkan melalui perbincangan..Modal yg diperolehi dari hasil patakan kami semua..Dngan persetujuan mama aku utk melepaskan tong gas kosong,dapur dan tempat air membolehkan kerja kami berjalan dengan lancar..(thanks mom)
30 May 08 Rabu-8.00Pm:Aku dan Tone bergegas ke rumahku mengambil alat2 kerluan utk digunakan subuh ini dan setibanya kami dilokasi yg aku cakapkan tadi,semua orang telah berkumpul kembali dengan bahan2 yg di perlukan utk menu diatas..
1 May 08 Khamis-3.00Am:Krew kolektif keningau mula berkumpul dirumah seorg teman yg bernama Oliver..Thankz a lot for your family ber..Kami belum lagi memulakan sesi memasak disebabkan chef kali ini adalah fan club Liverpool dan Chealsea dan kebetulan pula pada pagi itu ada perlawanan bola sepak diantara pasukan Chealsea menentang pasukan Liverpool..Terpaksa menuggu hingga habis pusingan pertama(cilaka kamu)..hahhaaaa..JK..
1 May 08 Khamis-3.45Am:Habisla sudah pusingan pertama antara pasukan Liverpool menentang Chealsea..Kami mula meringankan tangan utk memotong bawang,tomato dan memanaskan minyak,dan perselisihan paham antara dua chef ini sikit lagi berlaku..Masing2 tidak puat hati dengan pihak lawan..(kasi sedap2 crita jak nie)haha
1 May 08 Khamis-4.25Am:Masalah besar..ADUIIIIIIII habisla kali nie..AIr yg diperlukan utk membuat sirap belum dimasak tiada masa lagi utk masak..Mcm mna nie????? Semua org mula panik..Cadangan demi cadangan diberikan sesama kami,dengan tidak sengaja aku terpikir air yg di tepi-tepi kedai daerah keningau..Bukan air parit OK! Ada bha yg kasi masuk2 syiling 2 trus ada air kluar..Aku pun nda tau apa namany tue..Aku dan Tone panggil air TEKNOLGI! hahaha..Aku terpaksa kejutkan Tone dari tidurnya utk membeli air itu(sorry Tone)
1 May 08 Khamis-5.30Am:Woaaahhhhhhh,skrng suma menu suda siap dibungkus dan dimasukkan kedalam bakul plastik..Kini suda tiba tugas aku utk mencuci dan membersihkan ruang tmpat letak kreta rumah Oliver tempat kami masak dan memotong tadi..
1 May 08 Khamis-6.00Am:Tone menghantar aku dan Richie balik ke rumah masing-masing utk bersiap berangkat ke kota besar Kota Kinabalu..Owhhhh ya,pagi itu jga kami menghantar barang2 yg telah aku pinjam dengan mama aku..
1 May 08 Khamis-6.55Am:Aku mula risau kerana keterlambatan aku,bas yg ingin kami naik kemungkinan akan meniggalkan kami..Pada hari itu nasi menyebelahi kami..Bas yg ingin kami naik itu masi belum jalan..Yaaayyyyyy..Ini la yg aku nda suka nie,berhempas pulas,bergadai nyawa,membanting tulang dalam bas makan masa dlam 2jam 30minit!! argggghhhhhh..Tapi nda pa itu semua utk scene..
1 May 08 Khamis-9.25Am:Ahhhhh,syukurla kami slamat smpai ke kota besar Kota Kinabalu..Trun2 sahaja kami dari bas suda nmpak cewek..Itu baru di area2 bandaran dan masi awal..Blum lagi d CP,WISMA,KK PLAZA&KG AIR(aiksssss,ada cewek ka jga di kg air tue?? aku men bantai jak!)hahahaa..Ahhh,aku malar cewek padahal blum prnah ada cewek pun! huuhu..OK kita terus dengan acara/aktiviti kita tadi..Selepas sahaja kami menjejakkan kaki kami dibandaran kami terus lagi melangkah utk ke destinasi yg dijanjikan oleh Ian dan rakan2(Wisma Merdeka)..Setibanya kami disana belum ada 1 orang pun yg ada..Maksud aku orang2 Kk,Tuaran&Inanam..Aku mula patah semangat dan terus tidur ditepi-tepi jlan Wisma..Sambil menunggu kawan2 yg lain tiba..Krew2 kolektif keningau mula suda batimbak(ambik gambar)termasuk aku skali..Hahaa..Kutuk mengutuk sesama kami itu semua suda tradisi bagi kami,bila borink la! Haha
1 May 08 Khamis-10.30Am:Tone mula sibuk contact sana contact sini,nampak sngat yg Tone takut aktiviti ini nda jadi..Bukan Tone sahaja,kami juga turut nda sedap hati,suda jam begini masi blum ada yg datang..Aduuhhhh,tiba2 Ian datang muncul dari pintu belakang Wisma..Yessssss! Ada suda wakil dari Inanam datang,dan disusuli pula dengan Keith,Reza,Wilip,Azizan(achai,Jeremy),Edareck&Nick..Wooahhhh..Semangat aku datang balik bila tengok ramai suda orang datang..Reza kira2 orang..Dorang crita2 pasal smalam sebab apa dorang lambat..Ada yg mabuk,lambat tunggu bas,etc..Tapi aktiviti masi lagi belum jalan disebabkan dorang semua baru smpai dan masi nampak lagi penat dorng nie..Nda pa bha take your guys!!
1 May 08 Khamis-12.45Pm:Krew kolektif Kk,Ranau&Keningau mula berkumpul di Wisma Merdeka dan bersedia utk memulakan aktiviti..Yeahhh,setrusnya meneruskan aksi langsung mengedar makanan percuma utk orang kurang upaya/miskin bantuan dilakukan tanpa perbezaan warna kulit,perbezaan agama atau perbezaan darjat/jantina..Dan tamat pada jam 4.40Pm..Owh ya kali ini kami dibawah pimpinan Cigku Tone..JK
KASEH KOLEKTIF DI MANA-MANA..KASEH KOLEKTIF UNTUK SEMUA!!!

8 comments:

Freeviolence said...

sial ko min.. lucu ni ko punya tulisan.. baru aku ingat aku pun belum tau lagi apa nama mesin tu.. so sementara waktu ni aku pun panggil mesin tu "MESIN TEKNOLOGI" laa hahaha

mimin najis said...

mihahahaha...itu la tu..nnt la aku cuba2 lagi p limpas2 tu mesin..lepas tu aku inform ko k akhdan...hahaha

Freeviolence said...

namanya vending machine ba tu buss

mimin najis said...

owh ya ka...aduiiiii...
nda smpat bh ming mao p tingu..
sibuk jak semenjak dua menjak nie...wakakakka...sibuk berfikir..
dia terima aku ka nda...???
hahaha

chrishellz said...

awesomeeeeeeeeeeeeeeee!!!

www.xanga.com/chrishellz

Ian Ashley said...

Thanx kepada semua yg hadir...Tabik G-string sama dak2 keningau terutama ko sendiri la min...

Danish Da Mennist said...

mantap dong

mimin najis said...

cila ko danish..
ada blog nda sound2 arrr..